Autor Tópico: LEGO VIP Program - alteração das condições de funcionamento  (Lida 3020 vezes)

0937 superfan

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Re: LEGO VIP Program - alteração das condições de funcionamento
« Responder #45 em: 18 de Julho de 2019, 16:06:42 »
@golfman

Qual informação?


Por curiosidade decidi experimentar o serviço online de chat de ajuda da LEGO® e fazer algumas perguntas sobre o site VIP.
Tinha 10 pessoas à minha frente na linha e demorou cerca de 15 mins até ser atendido. Como aquilo é uma janela popup ( que não podes fechar se não sais da fila ) deixei ficar aberta enquanto trabalhava. Logo de seguida "teclei" com a Jennifer. A mesma me disse que como o serviço foi implementado à pouco tempo, ha coisas que ainda estão a ser ajustadas e por isso é capaz de não funcionar a 100% nos primeiros dias por causa do abuso de acessos que o servidor possa ter.
Inclusive disse que ela própria tinha tentado adicionar o cartão à wallet e que ainda não tinha conseguido.

Se quiserem perder um bocadinho de tempo como eu fiz, abram o tal chat e reportem esses erros que vos aparecem. Pode ser que estejam a ajudar alguém do outro lado e que o serviço melhor mais rapidamente.
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hugosantos

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Re: LEGO VIP Program - alteração das condições de funcionamento
« Responder #46 em: 18 de Julho de 2019, 16:20:15 »
Pelo que vejo na LANwiki a implementação e funcionamento desta nova plataforma está um pouco caótica, por isso é ter um bocadinho de paciência até conseguirem estabilizar a coisa. Pelas queixas que também aqui se transmitem parece que muita coisa correu mal e não devia.
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Rick

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Re: LEGO VIP Program - alteração das condições de funcionamento
« Responder #47 em: 18 de Julho de 2019, 18:15:33 »
@0937 Superfan
@rupi
@sagh

Os pontos VIP têm os tais 18 meses de validade caso não efectuem nenhuma compra durante esses 18 meses. Mal façam uma nova compra, reiniciam. Ou seja, são 18 meses desde a última compra efectuada, para a totalidade dos pontos. Acho que antes existiam Pontos com diferentes validades, e expiravam 2 anos depois de ganhos.

Quanto ao código promocional para o VIP Set, é uma pena, calhava bem também vir directamente para casa  :D mas sim, esse código também tem validade, por isso não se descuidem! São 30 dias. Depois disso, perde-se o código e os pontos usados para o redeem'ir :)

0937 superfan

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Re: LEGO VIP Program - alteração das condições de funcionamento
« Responder #48 em: 18 de Julho de 2019, 19:00:56 »
Da para por um artigo na wiki com estas infos todas sobre o VIP Card? ahah
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hugosantos

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Re: LEGO VIP Program - alteração das condições de funcionamento
« Responder #49 em: 19 de Julho de 2019, 10:18:27 »
@0937 Superfan: Dá claro, o conceito da Wiki é esse mesmo em que cada um possa ir lá colocar essas informações para partilha, força nisso!


Entretanto, mais informações, que podem ser úteis a quem está às voltas com a nova plataforma:

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Q&A

1. Can you explain more about splitting accounts? Many AFOLs have family accounts. Do those with possible family accounts need to call customer service to sort it out?
There were a number of issues that made it impossible to move linked accounts onto the new platform. This meant we has to split these accounts. At this point all points that were shared have no been distributed evenly across the linked accounts so there is no further action required. We are exploring ways to to share points across accounts and look to roll out this feature in the near future.

2. It says at the new Reward Center that the code for redeemed LEGO VIP Online Discount can be used at the Online LEGO Shop for 30 days. What happens if someone gets a code and ends up not making a purchase within 30 days? Are the points added back to the account? Or are they lost?
Once points are converted they need to be used within the validity window. If a code expires the value will be lost. Online vouchers are delivered instantaneously and via email. Instore discounts are currently applied to your account in near real-time. You can redeem on your mobile device while in store and it will be ready waiting for you as you checkout.

3. It looks like Google translate was used without any check by a native speaker and every little thing is translated, even LEGO HOUSE - Home of the Brick has a strange looking translation that added to confusion. When will this be fixed?
We will feedback into the translation team and look to have it resolved.

5. The vouchers to download for store spend can’t be used yet (or couldn’t yesterday). This resulted in a LUG member going to a store to try spend their £140 of points, being told they needed to download a voucher, can’t access the voucher, and ended up not purchasing the product. Why can’t you redeem at checkout like before?
The new system requires you to choose where you want to redeem points. There are a number of reasons for this including some requirements to support future expansion of the program. Now that the new system is in place, teams are working on ways to make the process easier.

6. I have a LEGO ID from which I remember, and from what I remember it is associated with a VIP account and with a physical VIP card since ever. Do I have to register again my email address as a VIP user?
No, your LEGO ID, email address, and VIP number should have remained unchanged. There have been some issues with people who have multiple accounts under the same email address or linked accounts. These issues affected less than 2% of our members. We will work with Consumer Services to create a plan to help address any issues members have with the accounts being merged.

7. Can I go to the online shop, buy something and just select how many points I want to use and pay (partly) with points?
Not at this time. You must first choose what you would like to redeem points for. We will continue working to streamline the process in the new system.

10. Is all the history is now gone? Some AFOLs proud of how many dollars they have spent as a VIP.
History still exists but now in a legacy system. I will discuss with the developers if we can provide some visibility to this.

15. Can use more than one voucher at a time?
Yes, you can use more than 1 discount voucher at a time. Currently you can not use more than one promo code for a physical product.

16. Can these points be redeemed at LEGO Certified Stores?
Not as of today, but more to come on this.

17. Several customer service representatives all told me the system is locked and that they do not have the ability to make changes to VIP points. Is this the case?
Points can not be “changed” but they can be added and removed. These changes will appear on you account as a transactions.

18. Do we have to print out this vouchers to use them in a store? If not, what if you don’t own a smart phone?
No. Currently when you request points to be converted into an in-store/phone discount, this discount is applied to your account and will be waiting for you in-store. You just need to provide your card at checkout and the store associate will apply the discount on your purchase the same as it was in the old program. The difference is you need to request the redemption first.

19. Is the VIP card still needed for the afol shopping day or how does that work?
Yes. Cards will still work as they do today. As we transition to digital cards, the members of AFOL community will receive a special version of the digital card that they can show instore.

20. Wanted lists have completely disappeared. Will they return?
I believe the team responsible for this is looking into the issue.

21. Has there been discussion to extend the voucher expiry from 30 days to something longer?
We are currently discussing the options here. We were able to extend point identify but there are a number of complications with extending the discounts once redeemed. We will continue the discussions and let you know of any changes.

Edit: Retirada de Q&A repetidas.
« Última modificação: 19 de Julho de 2019, 10:55:11 por hugosantos »
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lfaria

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Re: LEGO VIP Program - alteração das condições de funcionamento
« Responder #50 em: 19 de Julho de 2019, 10:36:01 »
Sim, a 1, a 2 e a 3 são iguais à 8, à 9 e à 11 , respetivamente.  :?

Alex

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Re: LEGO VIP Program - alteração das condições de funcionamento
« Responder #51 em: 19 de Julho de 2019, 10:47:12 »
Sim, a 1, a 2 e a 3 são iguais à 8, à 9 e à 11 , respetivamente.  :?


E falta a 4  :tears-of-joy:
Citação de: Namath
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hugosantos

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Re: LEGO VIP Program - alteração das condições de funcionamento
« Responder #52 em: 19 de Julho de 2019, 10:53:48 »
Sim, retirei algumas que estavam repetidas, não todas, são informações que estão a ser dirigidas na LAN, não imaginam a confusão que por lá vai... e então na LEGO com estas dúvidas e bugs faço ideia.
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0937 superfan

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Re: LEGO VIP Program - alteração das condições de funcionamento
« Responder #53 em: 31 de Julho de 2019, 14:27:44 »
Meanwhile a LEGO® pediu "desculpa" aos fans e...
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We've listened to our fans and are happy to announce that they have been awarded 30 days to 60 days. This includes discount rewards in our LEGO stores, for phone orders, and on shop.LEGO.com. Please be patient as we work to change the terms on the VIP Rewards Center. There may be some exclusions to this policy, such as those that are redeemable with our partners or where legally we can not change the terms (ie sweepstakes).
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Alex

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Re: LEGO VIP Program - alteração das condições de funcionamento
« Responder #54 em: 31 de Julho de 2019, 14:34:36 »
Não percebi... 30 a 60 dias o que?
Citação de: Namath
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hugosantos

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Re: LEGO VIP Program - alteração das condições de funcionamento
« Responder #55 em: 31 de Julho de 2019, 14:38:43 »
Se percebi bem, a validade dos vales que crias com os pontos são válidos em vez de 30 até 60 dias após a sua emissão, a partir daí expiram e não há volta a dar.
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Re: LEGO VIP Program - alteração das condições de funcionamento
« Responder #56 em: 31 de Julho de 2019, 15:16:43 »
Não percebi... 30 a 60 dias o que?

Tinha a ver com o seguimento da conversa em relação à validade dos vales.
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Alex

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Re: LEGO VIP Program - alteração das condições de funcionamento
« Responder #57 em: 31 de Julho de 2019, 15:47:26 »
Ok, ok, agora percebi. Como entretanto se tinha falado de outras coisas, perdi o fio à meada  ;)
Citação de: Namath
Antes pequeno e brincalhão do que grande e trapalhão
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Re: LEGO VIP Program - alteração das condições de funcionamento
« Responder #59 em: 01 de Agosto de 2019, 15:14:43 »
Olha, os meus pontos VIP voltaram!  :o
Vou já gastar tudo em qualquer coisa, eheheheh!